click here to find us on Facebook   ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2016 - GREEK NAME DAYS

  

site update 01/01/2016 : Αναπροσαρμόστηκαν οι ημερομηνίες των κινητών γιορτών του έτους 2016

Δείξτε ότι σας αρέσει το εορτολόγιό μας ! Κάντε κλικ στο Google "g+1" :
Home επιλέξτε αρχικό γράμμα ονόματος  right arrow eortologio Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
επιλέξτε μήνα  right arrow eortologio Ιαν Φεβ Μάρ Απρ Μάι Ιούν Ιούλ Αύγ Σεπ Οκτ Νοέ Δεκ χωρίς γιορτή visit our greek eortologio name days page in English- το εορτολογιο με Λατινικούς χαρακτήρες δηλ. Greeklish in English
βιβλίο επισκεπτών υπολογισμός Πάσχα & κινητών γιορτών μικτά ονόματα οι πηγές μας links διάφορα άρθρα news feed
click here to go to www eortologio gr - rss news feeds page
click here to go to www eortologio gr - rss news feeds page
Google Calendar:
+ Ελληνικά 2016
+ Αγγλικά 2016
site map διαφημιστείτε στο eortologio.gr εικόνες για το site σας προσθέστε το εορτολόγιο στο site σας επικοινωνείστε μαζί μας
Jesus fish sign - Σήμα Ι.Χ.Θ.Υ.Σ.
εγγραφείτε στο newsletter μας



click for www eortologio gr freebies, igoogle, gadget, my-yahoo, forum, blog - εορτολόγιο freebies
προσθέστε το εορτολόγιο στις σελίδες σας

click for www namedays gr freebies, igoogle, gadget, my-yahoo, forum, blog - namedays freebies
add namedays to your pages

webmaster freebies : Εμφανίστε και εσείς στις σελίδες σας το ποιός γιορτάζει με πάντα επίκαιρη ενημέρωση. Δείτε εδώ για λεπτομέρειες. Η παροχή αυτή είναι δωρεάν χωρίς χρέωση ή άλλη υποχρέωσή σας !!!



Συναξαριστής
9  Ιουνίου

ΝΕΦΕΛΗ (*) (Νεφέλη, Νεφελη)


Η Νεφέλη εορτάζεται την ιδια μέρα με την "Ανάληψη του Ιησού" όπου ο Χριστός "εν μέσω Νεφελών ανελήφθη εις τους ουρανούς".

Η γιορτη είναι κινητή με ημερομηνία γιορτής +39 ημέρες μετά το Πάσχα.

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ

«Βλέπετε αυτή τη κοινή για μας εορτή και ευφροσύνη, την οποία ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός εχάρισε με την ανάσταση και ανάληψή του στους πιστούς; Επήγασε από θλίψη.

Βλέπετε αυτή τη ζωή, μάλλον δε την αθανασία; Επιφάνηκε σε μας από θάνατο.

Βλέπετε το ουράνιο ύψος, στο οποίο ανέβηκε κατά την ανύψωσή του ο Κύριος και την υπερδεδοξασμένη δόξα που δοξάσθηκε κατά σάρκα; Το πέτυχε με τη ταπείνωση και την αδοξία. Όπως λέγει ο απόστολος γι' αυτόν, «εταπείνωσε τον εαυτό του γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, και μάλιστα σταυρικού θανάτου, γι' αυτό κι' ο Θεός τον υπερύψωσε και του χάρισε όνομα ανώτερο από κάθε όνομα, ώστε στο όνομα του Ιησού να καμφθεί κάθε γόνατο επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων και να διακηρύξει κάθε γλώσσα ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Κύριος σε δόξα Θεού Πατρός».(Φιλιπ. 2: 8-11).

Εάν λοιπόν ο Θεός υπερύψωσε το Χριστό του για το λόγο ότι ταπεινώθηκε, ότι ατιμάσθηκε, ότι πειράσθηκε, ότι υπέμεινε επονείδιστο σταυρό και θάνατο για χάρη μας, πως θα σώσει και θα δοξάσει και θα ανυψώσει εμάς, αν δεν επιλέξωμε τη ταπείνωση, αν δεν δείξουμε τη προς τους ομοφύλους αγάπη, αν δεν ανακτήσωμε τις ψυχές μας δια της υπομονής των πειρασμών, αν δεν ακολουθούμε δια της στενής πύλης και οδού, που οδηγεί στην αιώνια ζωή, τον σωτηρίως καθοδηγήσαντα σ' αυτήν; «διότι, και ο Χριστός έπαθε για μας, αφήνοντάς μας υπογραμμό (παράδειγμα), για να παρακολουθήσουμε τα ίχνη του». (Α' Πέτρ. 2:21).

Η ενυπόστατος Σοφία του υψίστου Πατρός, ο προαιώνιος Λόγος, που από φιλανθρωπία ενώθηκε μ' εμάς και μας συναναστράφηκε, ανέδειξε τώρα εμπράκτως μια εορτή πολύ ανώτερη και από αυτή την υπεροχή. Γιατί τώρα γιορτάζουμε τη διάβαση, της σ' αυτόν ευρισκομένης φύσεώς μας, όχι από τα υπόγεια προς την επιφάνεια της γης, αλλά από τη γη προς τον ουρανό του ουρανού και προς τον πέρα από αυτόν θρόνο του δεσπότη των πάντων.

Σήμερα ο Κύριος όχι μόνο στάθηκε, όπως μετά την ανάσταση, στο μέσο των μαθητών του, αλλά και αποχωρίσθηκε από αυτούς και, ενώ τον έβλεπαν, αναλήφθηκε στον ουρανό και εισήλθε στ' αληθινά άγια των αγίων «και εκάθησε στα δεξιά του Πατρός πάνω από κάθε αρχή και εξουσία και από κάθε όνομα και αξίωμα, που γνωρίζεται και ονομάζεται είτε στον παρόντα είτε στον μέλλοντα αιώνα».(Εφ. 1:20) Γιατί λοιπόν στάθηκε στο μέσο τους κι' έπειτα τους συνόδευσε; «Τους εξήγαγε, λέγει, έξω έως τη Βηθανία», αλλά «και αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε». (Λουκά 24:50). Το έκαμε για να επιδείξει τον εαυτό του ολόκληρο σώο και αβλαβή, για να παρουσιάσει τα πόδια υγιή και βαδίζοντα σταθερά, αυτά που υπέστησαν τα τρυπήματα των καρφιών, τα ομοίως επί του σταυρού καρφωμένα χέρια, την ίδια τη λογχισμένη πλευρά, αν έφεραν πάνω τους, τους τύπους των πληγών, προς διαπίστωση του σωτηριώδους πάθους. Εγώ δε νομίζω ότι δια του «στάθηκε στο μέσο των μαθητών» δεικνύεται και το ότι αυτοί στηρίχθηκαν στη πίστη προς αυτόν, με αυτή τη φανέρωση και ευλογία του. Γιατί δεν στάθηκε μόνο στο μέσο όλων αυτών, αλλά και στο μέσο της καρδιάς του καθενός, γιατί από εκείνη την ώρα οι απόστολοι του Κυρίου έγιναν σταθεροί και αμετακίνητοι. Στάθηκε λοιπόν στο μέσο τους και τους λέγει, «ειρήνη σε σας», τούτη τη γλυκιά και σημαντική και συνηθισμένη του προσφώνηση. Την διπλή ειρήνη, προς το Θεό που είναι γέννημα της ευσέβειας και αυτή που έχουμε οι άνθρωποι μεταξύ μας. Και καθώς τους είδε φοβισμένους και ταραγμένους από την ανέλπιστη και παράδοξη θέα, γιατί νόμισαν ότι βλέπουν πνεύμα - φάντασμα, αυτός τους ανέφερε πάλι τους διαλογισμούς της καρδιάς των, και αφού έδειξε ότι είναι αυτός ο ίδιος, πρότεινε τη διαβεβαίωση δια της εξετάσεως και ψηλαφήσεως. Ζήτησε φαγώσιμο, όχι γιατί είχε ανάγκη τροφής, αλλά για επιβεβαίωση της αναστάσεώς του.

Έφαγε δε μέρος ψητού ψαριού και μέλι από κηρύθρα, που είναι και αυτά σύμβολα του μυστηρίου του. Δηλαδή ο Λόγος του Θεού ένωσε στον εαυτό του καθ' υπόσταση τη φύση μας, που σαν ιχθύς κολυμπούσε στην υγρότητα του ηδονικού και εμπαθούς βίου, και την καθάρισε με το απρόσιτο πυρ της Θεότητός του. Με κηρύθρα δε μελισσιού μοιάζει η φύση μας γιατί κατέχει το λογικό θησαυρό τοποθετημένο στο σώμα σαν μέλι στη κηρύθρα. Τρώγει από αυτά ευχαρίστως γιατί καθιστά φαγητό του τη σωτηρία του καθενός από τους μετέχοντας της φύσεως. Δεν τρώει ολόκληρο, αλλά μέρος «από κηρύθρα μέλι» επειδή δεν πίστευσαν όλοι και δεν το παίρνει μόνος του, αλλά προσφέρεται από τους μαθητές, γιατί του φέρνουν μόνο τους πιστεύοντες σ' αυτόν, χωρίζοντάς τους από τους απίστους.

Κατόπιν τους υπενθύμισε τους λόγους του πριν το πάθος, που όλοι πραγματοποιήθηκαν. Τους υποσχέθηκε να τους στείλει το άγιο Πνεύμα, τους είπε να καθίσουν στην Ιερουσαλήμ μέχρι να λάβουν δύναμη από ψηλά. Μετά τη συζήτηση ο Κύριος τους έβγαλε από το σπίτι και τους οδήγησε έως τη Βηθανία και αφού τους ευλόγησε, όπως αναφέραμε, αποχωρίσθηκε από αυτούς και ανυψώθηκε προς τον ουρανό, χρησιμοποιώντας νεφέλη σαν όχημα και ανήλθε ενδόξως στους ουρανούς, στα δεξιά της μεγαλοσύνης του Πατρός, καθιστώντας ομόθρονο το φύραμά μας.

Καθώς οι Απόστολοι δεν σταματούσαν να κοιτάζουν τον ουρανό, με τη φροντίδα των αγγέλων πληροφορούνται ότι έτσι θα έλθει πάλι από τον ουρανό και «θα τον ιδούν όλες οι φυλές της γης, να έρχεται πάνω στις νεφέλες του ουρανού». (Ματθ. 24: 30). Τότε οι μαθητές αφού προσκύνησαν από το Όρος των Ελαιών, από όπου αναλήφθηκε ο Κύριος, επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ χαρούμενοι, αινώντας και ευλογώντας το Θεό και αναμένοντες την επιδημία του θείου Πνεύματος.

Όπως λοιπόν εκείνος έζησε και απεβίωσε, αναστήθηκε και αναλήφθηκε, έτσι κι' εμείς ζούμε και πεθαίνουμε και θα αναστηθούμε όλοι. Την ανάληψη όμως δεν θα πετύχουμε όλοι, αλλά μόνο εκείνοι για τους οποίους ζωή είναι ο Χριστός και ο θάνατος είναι κέρδος, όσοι προ του θανάτου σταύρωσαν την αμαρτία δια της μετανοίας, μόνο αυτοί θα αναληφθούν μετά την κοινή ανάσταση σε νεφέλες προς συνάντηση του Κυρίου στον αέρα. (Α' Θεσ. 4:17).

Ας έρθουμε στο υπερώο μας, στο νου μας προσευχόμενοι, ας καθαρίσουμε τους εαυτούς μας για να πετύχουμε την επιδημία του Παρακλήτου και να προσκυνήσουμε Πατέρα και Υιό και άγιο Πνεύμα, τώρα και πάντοτε και στους αιώνες των αιώνων. Γένοιτο».
τέλος παράθεσης







- το (*) δείχνει κινητή εορτή - δείτε εδώ για επεξήγηση υπολογισμού καθώς και για να επιλέξτε το έτος για να δείτε την νέα ημερομηνία των Ορθόδοξων κινητών εορτών, του Ορθόδοξου Πάσχα και άλλων σταθερών εορτών (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά κλπ).

- το (1), (2), (3) κλπ δείχνει ότι για το ίδιο όνομα υπάρχουν γιορτές και σε άλλες ημερομηνίες. Δεν έχει καμία σημασία ως προς την σημαντικότητα του Αγίου.

- τα ονόματα που δεν έχουν γνωστή ημερομηνία γιορτής και τα αναφέρουμε σαν "δεν γιορτάζει", σύμφωνα με τα δεδομένα του Ορθόδοξου Εορτολογίου γιορτάζουν των Αγίων Πάντων που είναι κινητή γιορτή. Δείτε εδώ

Το παρόν εορτολόγιο περιλαμβάνει περισσότερα από 3800 Ελληνικά ονόματα και είναι το πληρέστερο Ελληνικό εορτολόγιο που υπάρχει σήμερα στο internet. Από τα ονόματα αυτά : τα 2800 ονόματα (750 πρωτογενή και 2085 παράγωγα και υποκοριστικά τους) σύμφωνα με τους Ορθόδοξους Συναξαριστές έχουν γνωστή ημερομηνία εορτής και τα 980 επιπλέον ονόματα δυστυχώς δεν γιορτάζουν δηλαδή η ημερομηνία γιορτής τους δεν έχει καταχωρηθεί στους Ορθόδοξους Συναξαριστές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποιος Αγιος ή Αγία που κάποτε έφερε το όνομα αυτό. Η έρευνα συνεχίζεται.

Πολύ σύντομα, σε ξεχωριστή βάση δεδομένων, θα προσθέσουμε επιπλέον 28000 Ελληνικά ονόματα όπως έχουν καταγραφεί μετά από επίπονη και πολύχρονη εργασία από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Σε ξεχωριστό αρχείο έχουμε επίσης περιλάβει 65 ημέρες όπου γιορτάζονται ειδικά γεγονότα όπως πχ. Ημέρα της Μητέρας, Ημέρα του Πατέρα κλπ.

Εάν διαπιστώσετε κάποιο λάθος ή κρίνετε ότι πρέπει να εισάγουμε κάποιο επιπλέον όνομα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε αμέσως μέσω της φόρμας επικοινωνίας.

Τα ονόματα τα έχουμε εισαγάγει με κεφαλαία και με πεζά (τονισμένα αλλά και χωρίς τόνο) ώστε να διευκολύνεται η αποδελτίωσή τους και συνεπώς η αναζήτησή τους από τις μηχανές αναζήτησης. Αλλες λέξεις για αποδελτίωση : εορτολόγιο, εορτολογιο, ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ, γιορτη, γιορτή, ΓΙΟΡΤΗ, εορτή, εορτη, ΕΟΡΤΗ, συναξαριστής, συναξαριστης, συναξάρι, συναξαρι, γιορτάζει, γιορταζει, γιορτεσ, γιορτέσ, ποιός γιορτάζει, πότε γιορτάζει ο/η, ποιος γιορταζει, ποτε γιορταζει ο/η, υπολογισμός, κινητές, γιορτές, κινητες, γιορτες, κινητή, γιορτή, κινητη, γιορτη, κινητών, γιορτών, κινητων, γιορτων, ονομαστική, ονομαστικές, ονομαστικη, ονομαστικες, ονομαστικών, ονομαστικων, Πάσχα, Πασχα, αργίες, αργιες, greek namedays, name day, pote giortazo, pote giortazei, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016

Θέλουμε να έχετε υπ'όψη ότι (χωρίς χρέωσή σας ή άλλη υποχρέωσή σας) μπορείτε και εσείς αυτόματα να εμφανίζετε στις σελίδες σας το ποιός γιορτάζει με πάντα επίκαιρη ενημέρωση. Για την επιλογή εμφάνισης στο site σας (χρώματα κλπ) δείτε εδώ !!!

Αγγελον ειρήνης, πιστόν οδηγόν, φύλακα των ψυχών και των σωμάτων ημών παρά του Κυρίου αιτησώμεθα


Copyright © www.eortologio.gr All Rights Reserved.

εγγραφείτε στο newsletter μας

λέξεις για αποδελτίωση : εορτολόγιο, εορτολογιο, ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ, γιορτη, γιορτή, ΓΙΟΡΤΗ, εορτή, εορτη, ΕΟΡΤΗ, συναξαριστής, συναξαριστης, συναξάρι, συναξαρι, γιορτάζει, γιορταζει, γιορτεσ, γιορτέσ, ποιός γιορτάζει, πότε γιορτάζει ο/η, ποιος γιορταζει, ποτε γιορταζει ο/η, υπολογισμός, κινητές, γιορτές, κινητες, γιορτες, κινητή, γιορτή, κινητη, γιορτη, κινητών, γιορτών, κινητων, γιορτων, ονομαστική, ονομαστικές, ονομαστικη, ονομαστικες, ονομαστικών, ονομαστικων, Πάσχα, Πασχα, αργίες, αργιες, greek namedays, name day, pote giortazo, pote giortazei, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016

click here to go to www eortologio gr - εορτολόγιο home page

Ορθόδοξη Χριστιανοσύνη.com

Valid HTML 4.01 Transitional